fredag 29 maj 2009

En hel vecka har gått...

Filosofen, ska det va så svårt att bara hoppa i, fast varför ska jag, verkar Zingel tänka..
Blöt e jag.. ;-)
Tack för att du hjälper mig upp matte!!
Hjälp, huvudet har liksom hamnat under vatten...
Hm, en kanin, kul pryl ju...
Sambo å Wilde fick varsitt uppletande i kvällssolen, det var kul!!
Wilde dryga 13 år still going strong!!!
Matten tog fram solstolen för att slappa i men glömde tydligen att reservara den, genast hade en viss svartskalle stulit den...
Valpträff, äkta syskonkärlek... Eller??
Å så mamma Ebba förstås, total lycka!!

Ojoj nu var det länge sen jag skrev här i bloggen... Kan bero på att jag tentapluggar just nu, har tenta den 3/6 på min psykoterapeututbildning...
Vi har iallafall varit på vår första valpträff, vilket var jätteroligt, både att se valparna och att möta deras hussar å mattar! Det blev både bad-för vissa modiga hundar, inkallningsträning samt avstämning hur det går med "dummie-lekinlärningen", samt en massa prat förstås! Zingel skötte sig bra i bilen, 3 timmars resa enkel väg är inte lätt att hantera när man är liten vappsing å just sovit hela natten, så han var lite stimmigare än vanligt då vi skulle visa inkallning mm... Men han lugnade sig framåt fikapausen iallafall...
Vi har hunnit med ytterligare en barnfamilj å fikat, trevligt, samt ett par badturer efter valpträffen. Badandet består mest av att matten badar benen, å Zingel följer motsträvigt efter, utom då vi var vid kanalen å Zingels överkropp gled ner i kanalen med påföljd att huvudet hamnade under vaten så att han inte fick upp det ovanför ytan utan att hoppa i, det kallas ofrivilligt bad tror jag, ja ni kan se på bilderna... Även sambo å Wilde- gamlingarna fick sig ett uppletande till deras stora glädje..
Zingel har fått möta tamkaniner också, de var allt lite otäcka först.. men sen var de sådana kompisar.
De första kontaktövningarna med clicker är påbörjade också, samt introduktion i lydnadsgänget, alla tycker förstås att han är bedårande... :-D
Nu är det hög tid att sova, resten av familjen gör det sen länge, natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar