fredag 22 maj 2009

Peppar peppar...

Jag kanske kommer att få äta upp detta uttalande med råge, men jag har aldrig haft en så smidig å lätt valp!!! Idag har vi varit på stan å först gått en promenad utmed Stångån varefter Zingel sovit i buren 1 timme medans vi fikade själva, därefter fick han komma ut på en drill å sen in och sova i buren ytterligare 1 timme medans vi handlade.. Inte ett pip säger han, lugnt lägger han sig ner och sover så hårt att han inte vaknar då vi öppnar bilen igen, är det inte fantastiskt??!! Var vi är kan han koppla av, ber man sedan honom hänga med på något är han genast följsam och "på"! Stannar jag stannar han, sätter sig framför å tittar på mig, med en blick som säger "Å nu då matte"?
Underbart är vad det är!!
Igår var vi på brukshundklubben oxå, samma där efter promenad sov han gott medans Sambo fick en välförtjänt promenad utan valp hängandes i svansen, samt att Sambo fick ett litet lydnadspass- oj vad han var lycklig och fokuserad... Att vi sen bara gör sånt Sambo kan och klarar med sin rygg det är en annan femma... Zingel fick vara ute och sitta passiv när de andra hundarna i vår träningsgrupp tränade, efter några nyfikna försök att hälsa som nobbades- vi är ju på lydnadsplanen- så kopplade han av där också..
Nä nu är det sovdags, imorgon är det en lång bilresa för att åka på första valpträffen. Ska bli kul!!

Natti natti!

1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska bilder du har lyckats få!
    Jag förstår vad du menar med lätt valp. Nemo var likadan. ....Eller har jag förträngt något? :) Tror inte det. Undrar om alla SF-valpar är lika snälla?

    SvaraRadera